1. Podpreti otrokovo veselje do glasbe
2. Peti skupaj z najbližjimi: otrokom, možem ali ženo, partnerjem …
3. Ustvarjati zvočne slike skupaj z otrokom
4. Zmišljevanje melodij ali pesmic
5. Poslušanje zvokov v naravi, pa tudi v urbanih okoljih
6. Poslušanje kvalitetne glasbe
7. Gibanje ob glasbi


1. PODPRETI OTROKOVO VESELJE DO GLASBE

Pomembno je, da otroku pustimo njegovo lastno izražanje: petje, preizkušanje glasbil, ki jih imamo doma, uporaba domačih predmetov za ustvarjanje zvočnih slik (kuhinjskih pokrovk, lesenih palic, starih neuporabnih loncev …).

Otroku je potrebno razložiti, da je pri igranju na različne predmete potrebno paziti, da pri tem ni preglasen in nevaren sebi in drugim.

2. PETI SKUPAJ Z NAJBLJIŽJIMI: OTROKOM, MOŽEM ALI ŽENO, PARTNERJEM …

Nepozabni trenutki vsake družine ali skupine ali zakonskega para, če hočete, je skupno petje. Kaj je lepšega kot peti skupaj s svojim malčkom ali tudi s starejšim otrokom ali s svojim možem/ženo ali partnerjem?  Predlagamo slovenske ljudske ali otroške pesmi, popevke, primerne vsebine otrokovi starosti, pa seveda pesmi drugih narodov, ki so nam všeč in jih znamo zapeti.

Pri petju skupaj moramo paziti, da ne preglasimo drug drugega in da pojemo v obsegu, ki ga prilagodimo najmlajšemu pevcu, otroku.

3.USTVARJATI ZVOČNE SLIKE SKUPAJ Z OTROKOM

Lepo je, če skupaj ustvarjamo z otrokom.  Zmislimo si naslov npr. deževni popoldan (pogled skozi okno nas o tem prepriča), jutranje oglašanje ptičkov in to poustvarimo z glasbili, ki jih imamo doma ali predmeti, ki nam omogočajo varno rokovanje in ne preveč hrupa.

4. ZMIŠLJEVANJE MELODIJ ALI PESMIC

Naše/ga otroke/a vzpodbujajmo k zmišljevanju melodij. Verjetno ste že kdaj slišali koga, ki si je (nezavedno) začel popevati neko melodijo: ob delu, ob risanju ali slikanju … ob kuhanju ali pospravljanju …

Preko petja lahko izražamo svoje občutke: žalost, veselje, radovednost, navdušenost, ljubezen, hvaležnost, bolečino … In zakaj ne bi to počeli z našim otrokom oziroma z našimi bližnjimi?

Melodija lahko vsebuje samo samoglasnike (a, e, i, o, u) in zloge (pam, bum, tip, zum, ta, ma, mu …). Lahko pa si zmislimo ob melodiji še besedilo …

5. POSLUŠANJE ZVOKOV V NARAVI, PA TUDI V URBANIH OKOLJIH

Če otroka vzpodbujate, da zna prisluhniti zvokom okoli njega, ste mu dali neprecenljiv dar.           

Poslušanje šumenja morja, tek reke, »skakljanje« potočka, oglašanje ali petje različnih ptic, oglašanje drugih živali, gasilska sirena, zvonenje zvonov, hrumenje avtomobilskih motorjev … kakšno bogastvo zvokov! Skupaj z otrokom se jih lahko tudi zapomnimo, jih skušamo posnemati …

6. POSLUŠANJE KVALITETNE GLASBE

Zelo pomembno! Kaj pa je to? Kvalitetna glasba?

Za otroke so to na prvem mestu otroške pesmice, ki so tako po tonskem obsegu kot po vsebini pisane prav za njih, za njihov svet in občutenja. Petje lahko samo poslušajo ali pa tudi pojejo zraven.

Potem pa še tudi druge zvrsti glasbe, od narodnozabavne preko klasične do jazza. Zakaj pa ne?

Vendar moramo biti pri tem zelo pazljivi in otroku ne smemo vsiljevati neke zvrsti glasbe ali posameznega izvajalca samo zato, ker je nam všeč.

7. GIBANJE OB GLASBI

Govorimo o naravnem gibanju-hoji, teku, skakanju in podobno. Pa tudi plesu.

Gibanje je osnovno otrokovo »delo«. Prav je, da povežemo glasbo in gibanje. Z gibanjem se otrok najlažje odzove na glasbo. Sledimo mu lahko tudi odrasli …

Ples je že »višja« oblika gibanja, ki nas vse, ne samo otroke, sprosti in razveseli. Priporočamo vam, da se vsaj enkrat na teden prepustite glasbenim ritmom in se gibate ali pa celo zaplešete ob glasbi.

Želimo vam veliko veselja ob glasbenih doživetjih z vašimi dragimi!

Veseli bomo vaših odzivov in morebitnih vprašanj: info@zvocnazgodba.si.